Fátyol Viola a Spiritusz Galéria Fotogének című kiállításán szereplő műveivel a kortárs fotóművészet filozofikus, konceptuális irányvonalát képviseli. Gondosan megszerkesztett, mégis a „véletlenszerűség” benyomását keltő „talált tárgyakból”, üres, emberek nélküli terekbe komponált művein keresztül értelmezi a valóságot – erről a blogon korábban már említett Random Still Lifes című sorozata is tanúskodik (57-es bejegyzés). Fátyol művészetének másik állandó „komponense” a képeiből áradó bensőségesség, intimitás, mely nem csak „csendéletein” jelenik meg, hanem az emberek közötti kapcsolatok ábrázolásain keresztül is. Ehhez az így nemcsak filozofikus, hanem egyúttal végtelenül érzékeny közelítésmódhoz egy-egy ismert képtípus vagy (akár saját művéről származó) képi idézet felhasználása is társul, melyek segítségével azok újjáértelmezhetővé válnak: egyik legújabb művén például a művész édesanyja feje köré auraként elrendezett hógolyókkal, a sajátos komponálásmód mellett, a szentképek egyik leggyakoribb típusának felelevenítésével alkot egyfajta kortárs „Madonnát”.
Kép adatai:
Fátyol Viola: Anya hógolyókkal – inkjet pigment print, ongrofoam, 5+2; 50x75 cm – 2011
108
2011.04.07. 18:46
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.