Győrffy László 2010-es „A testrészek halála” című kiállítása a festő 2009-ben megkezdett, a hét főbűnt körüljáró gondolatmenetének folytatása volt. Az akkor fatáblákra készült, a bűnöket egyesével feldolgozó olajfestmények mintájára most összesen hét darab, szintén a hét főbűnt tárgyaló rézkarc készült – mindegyikből összesen hét. Mindez a Győrffy-re jellemző szimbólumrendszerben, melyet a rútság esztétikája, a groteszk, ugyanakkor néha brutális, néha tudatosan infantilis elemekkel fűszerezett képi világ jellemez.
A rézkarc technikájából adódó sajátosságok is csak tovább erősítik Győrffy gondolatait: a rézlapra karcolással és savval való maratással kerül fel a kép, amely műveletek emlékeztetnek a középkori kínzóeszközökre is – nem véletlenül használja őket a bűnök megformálásához (a motívumok viszont nagyon aktuálisak, így érdekes kontraszt jön létre a technika és a képi világ között). A hét sorozatból egyébként kettőt egyenként átfestett gouache-al és akvarellel, így lett tizennégy egyedi papírmunka belőlük. A rézkarc-sorozat központi gondolata az ismétlés végtelensége (7x7 lap) és romboló hatása, az egyediség hiányának kigúnyolása – az emberi természetből adódó bűnök kényszeres és elkerülhetetlen ismétlésének ismétlése.
Kép adatai: Győrffy László - Torkosság II
vegyes technika, papír
30x20cm
2010