Appelshoffer Péter a Spiritusz Galéria egyik fiatal festőművésze, akinek idén nyáron nyílt kiállítása párizsi „jegyzeteiből”, az őt megihlető város személyes élményekből, kötődésekből építkező kompozícióiból – miként műveiben is festészeti rétegek épülnek egymásra és egybe, a kirobbanó vagy érzékien absztrakt gesztusok és a finoman cizellált, vagy éppen nagyvonalú lendülettel festett felismerhető motívumok kettőssége kíséri. A párizsi képek egyik (nemcsak méretéből adódóan) legimpozánsabb darabja a Santiago Párizsban (2010) című mű, mely a párizsi műterméből nyíló látványt, a Saint Jacques-templom csonka tornyát ábrázolja. A műben tényleg tetten érhető bizonyos „franciás” könnyedség, lendületesség, az élénk színek, a faktúra magukkal ragadják a tekintetet – emellett a rá jellemző, sávokból felépülő kompozíción érzékeny formakezelés is megfigyelhető: a festő jól ismert motívumból indul ki, így idézve meg Párizs szellemét, melyet azonban a saját benyomásait közvetítő gesztusokkal, ecsetlendülettel, színekkel elvonatkoztat, absztrahál, s tesz így nagyon személyessé, meghitté egyben. A festmény kiemelt helyet kapott idén a Budapest Art Fair Spiritusz Galéria-standján, ezt megelőzően pedig a Regensburgban hagyományosan megrendezett kulturális fesztiválon, a donumentán választották és állították ki a német-magyar kurátorok a magyar képzőművészeket bemutató tárlaton.
A kép adatai: Appelshoffer Péter: Santiago Párizsban, 2010, olaj, vászon, 140x100 cm