Csiszér Zsuzsi Napló című, legújabb műveit bemutató tárlatán a művész több médiumot is megragad gondolatai közvetítéséhez. Ezek között a fotók a kiállítás egyik izgalmas szekcióját alkotják. A Várfok Galéria kamaratermében látható, régi idők alakjait és helyszíneit felvonultató képeken Csiszér sajátos „módosításokat” hajtott végre: az eredeti fotókat hol összetépve és a részleteket újra rendezve, hol pedig hímzés és festékfoltok felvitelével írta át. A felülírás e gesztusai a fénykép egyik alapvető funkcióját, annak „totemisztikus” múlt-őrző jelentését kívánják megsemmisíteni. Egy-egy adott pillanatban sokféle érzést, gondolatot élhetünk át, melyek megragadását és kifejezését a fénykép teszi lehetővé. A következő pillanatban viszont ezek az érzések, gondolatok már emlékekké válnak, és azokat kell feldolgoznunk. Minden pillanat tehát az előzőre való reflektálásként tekinthető, így mi magunk sem azonosulhatunk vele, hiszen folyamatosan változunk. A fotókat így „kisajátítva”, a saját, autonóm világ megkülönböztethetővé válik a múlt lerakódásaitól.
Kép adatai:
Csiszér Zsuzsi: My Monitoring / Megfigyelésem, 9 – fotóprint, papír; 15x10,5(x20)cm - 2011
110
2011.04.11. 13:23
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.