A grafikai technikák közül sok ugyan azokkal az alapanyagokkal dolgozik, az elért hatás mégis teljesen más – mindez függ a művész szándékaitól és technikai felkészültségétől. Ilyen gyűjtőfogalmunk a vízfesték, mely számos módszert lefed. A technika alapja minden esetben víz és pigmentanyag keveréke, a különbséget pedig az ehhez hozzáadott – vagy éppen kihagyott – „kísérők” okozzák. Az akvarellel szemben a gouache technikát nem a finom átmenetek, áttűnések elérésére, éppen ellenkezőleg: jó fedőképessége miatt alkalmazzák. A gouache esetében a vízhez és pigmentekhez különböző kötőanyagokat kevernek (enyvet, tojásfehérjét, mézet – tehát általában valami magas fehérjetartalommal bíró anyagot). Ennek hatására a kapott festék sűrűbb lesz, több színréteg hordható fel egymásra, a színek keveredése nélkül. Az elért színhatás is eltér az akvarellétől: élénk színek helyett matt felület jön létre száradás után, így nehezebb kikeverni a színeket. Győrffy László több esetben is alkalmazza a gouache technikát annak érdekében, hogy papírmunkáin elérje a motívumnak megfelelő részletgazdagságot, illetve, hogy a figurák jól elkülöníthető módon jelenjenek meg – ezzel is közvetlenebbé téve a kép mondanivalóját.
Kép adatai: Győrffy László - A 7 főbűn: Irigység I - részlet